Sam udział w targach nich nie gwarantuje jednak sukcesu. Jest to ciężka praca wymagająca kreatywności i zaangażowania osób odpowiedzialnych za marketing w firmie. Dlatego, by w pełni wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą wystawianie się na PET EXPO, odpowiednio przygotuj się do wydarzenia.
Poniżej znajdziesz wskazówki, jakie działania musisz podjąć przed targami, a jakie wykonać podczas wydarzenia. SUKCES jest w TWOICH RĘKACH.
Poniżej znajdziesz wskazówki, jakie działania musisz podjąć przed targami, a jakie wykonać podczas wydarzenia. SUKCES jest w TWOICH RĘKACH.
LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA PRZED TARGAMI:
Głównym celem przed rozpoczęciem przedsięwzięcia jest przekazanie informacji, że firma będzie obecna na targach, tak aby przyciągnąć jak największą liczbę profesjonalnych zwiedzających
- ustal szczegółowe cele uczestnictwa w targach (wykorzystaj w tym celu metodę SMART) i zaplanuj stoisko tak, aby zrealizować zamierzone zadania
- wyślij zaproszenia do obecnych i potencjalnych klientów pocztą tradycyjną i elektroniczną
- opublikuj informacje o uczestnictwie w targach na Facebooku
- zaproś klientów do odwiedzenia stoiska poprzez przedstawicieli handlowych
- poinformuj aktualnych i potencjalnych klientów o udziale w targach
- dodaj w stopkach mailowych informację o obecności na targach
- prześlij do organizatora informację o firmie i produktach wraz ze zdjęciami
- zamieść reklamę o udziale w targach w piśmie branżowym i informację na swojej stronie
Daj zwiedzającym jasny i wyraźny sygnał: „BĘDĘ TAM – CHCĘ SIĘ Z WAMI SPOTKAĆ I POROZMAWIAĆ O WSPÓŁPRACY”.
LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA PODCZAS TARGÓW:
Najważniejszym zadaniem podczas wydarzenia jest zaproszenie na stoisko jak największej liczby klientów i nawiązanie z nimi współpracy.
- reaguj natychmiast na zainteresowanie klientów ofertą (np. „Dzień dobry, widzę że jesteście Państwo zainteresowani naszymi produktami. Bardzo chętnie przedstawię je bliżej” zamiast „za chwilę, ktoś do Państwa podejdzie”)
- obsługa stoiska powinna być od razu rozpoznawalna przez klientów, np. charakterystyczny element stroju w kolorze kojarzonym z marką (większość osób w pierwszej kolejności kojarzy markę z kolorami)
- wyróżnij się na tle innych poprzez stoisko i przyciągnij uwagę zwiedzających
- przygotuj formularz, który w krótki i jasny sposób pozwoli Ci szybko wypełniać dane o kliencie
- zabierz na targi najlepszy personel, wyselekcjonowany pod kątem umiejętności zawodowych oraz cech interpersonalnych, łatwo nawiązujący kontakt (na targach powinny być osoby decyzyjne, handlowcy, i te, które będą potrafiły odpowiedzieć na pytania techniczne)
- zamieszczaj na bieżąco zdjęcia z targów na profilu Facebooku
- zabierz na targi wizytówki, materiały informacyjne (katalogi, broszury) i gadżety dla topowych klientów
- PAMIĘTAJ! stoisko nigdy nie może być puste!
Według badań:
Dobre przygotowanie do targów i samych spotkań na stoisku to:
• zredukowanie kosztów sprzedaży aż o 45%
• usprawnienie procesu sprzedażowego o 40%!
LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA PO TARGACH:
Ostatni dzień targów to nie koniec pracy. Przed Tobą jeszcze kilka zadań do wykonania.
- podziękuj drogą mailową osobom, które odwiedziły stoisko i oczywiście dołącz ofertę
- zamieść krótką relację z targów wraz ze zdjęciami na stronie internetowej
- zamieść zdjęcia wraz z podziękowaniami za odwiedzenie stoiska na Facebook
- skontaktuj się telefonicznie z klientami i dowiedz się, czy są zainteresowani ofertą firmy
- wykorzystaj i podtrzymaj kontakty, które zdobyłeś na targach (pamiętaj o prasie)
- przeprowadź uczciwą analizę i ocenę z udziału w targach
- porównaj cele zamierzone z osiągniętymi
- zarezerwuj stoisko na kolejną edycję