Wróć

Profesjonalny personel na targach zoologicznych to podstawa

Cała tajemnica sukcesu targowego tkwi w ludziach. Według badań 60% potencjalnych klientów odchodzi od stoiska, jeśli Wasz personel nie nawiąże z nimi kontaktu w ciągu jednej minuty. Dlatego zabierzcie na targi wykwalifikowany, profesjonalny i uśmiechnięty zespół.

Cechy personelu na targach branży zoologicznej

Targi to gra zespołowa. Dlatego wybierzcie najlepszy personel, wyselekcjonowany pod kątem umiejętności zawodowych oraz cech interpersonalnych. Doświadczenie, profesjonalizm i zaangażowanie to słowa klucze przy wyborze pracowników na targi. Osoby, które będą reprezentować firmę, muszą doskonale znać ofertę. A także mieć odpowiednie umiejętności, takie jak:

Przedstawiciele firmy albo zachęcą do zatrzymania się przy stoisku, zapoznania się z ofertą i nawiązania współpracy, albo nie. Według badań 60% potencjalnych klientów odchodzi od stoiska, jeśli jego personel nie nawiąże z nimi kontaktu w ciągu jednej minuty.

Przygotowując się do targów, postawcie przede wszystkim na ludzi. To oni są wizytówką Waszej firmy. Dzięki nim możecie odnieść sukces lub wiele stracić w oczach konkurencji i klientów. Uśmiech i profesjonalizm są lepiej postrzegane niż chowanie się za monitorem komputera.

Wskazówka #1
Pracownicy są wizytówką Waszej firmy.

Kogo nie brać na targi?

Niestety, wielu odwiedzających stoiska targowe twierdzi, że pracownicy nie wsłuchują się w ich potrzeby. A dzieje się tak dlatego, że personel często jest zmuszany do wyjazdu na targi. Ich negatywne nastawienie sprawia, że nie angażują się w rozmowy z potencjalnymi klientami. A to skutkuje brakiem zainteresowania ofertą przez odwiedzających.

Przyczyn złego nastawienia pracowników może być kilka:

Dlatego najważniejsze jest odpowiednie wyszkolenie osób odpowiedzialnych za stoisko. Każdy reprezentant firmy powinien wcześniej poznać cele udziału w targach i projekt stoiska. A co najistotniejsze pracownik powinien mieć przydzielone szczegółowe zadania. By wiedzieć, za co jest odpowiedzialny.

Wskazówka #2
Weźcie na targi osoby, które lubią bezpośredni kontakt z klientem.

Co musi wiedzieć każdy pracownik?

Jeśli już wybierzecie zespół na targi zoologiczne, spotkajcie się z nim i omówcie najważniejsze kwestie udziału w danym evencie.

Każdy pracownik powinien znać:

Podział obowiązków między pracowników na targach

Bardzo ważnym zadaniem jest rozdzielenie obowiązków między pracowników. Od tego zależy, w jaki sposób Wasze stoisko będzie odbierane przez klientów. Każdy musi wiedzieć, za co jest odpowiedzialny. Zgrany zespół sprawnie obsłuży odwiedzających, zadba o sporządzenie notatek i będzie czuł się odpowiedzialny za to, co się dzieje na stoisku.

Wybierzcie na targi osoby, które potrafią ze sobą współpracować i szybko się komunikować. Przydzielcie im zadania, w których czują się najlepiej, to nie czas na testowanie pracowników.

Wskazówka #3
Każdy pracownik musi znać swoje obowiązki.

Każdy pracownik musi znać ofertę!

Każdy pracownik powinien umieć przedstawić ofertę firmy, a także dostosować ilość informacji do danej sytuacji. Jeśli przy stoisku jest wiele osób, wówczas informacja powinna być krótka i zwięzła. Z kolei, jeśli czasu jest więcej, to pracownik może bardziej szczegółowo opowiedzieć o produktach.

Umiejętność dopasowania się do sytuacji jest więc bardzo istotna. Zadbajcie również o to, aby informacje były przedstawiane w sposób profesjonalny. Chociaż udzielanie informacji to na targach absolutna podstawa, niedopilnowanie tak oczywistej sprawy może doprowadzić do negatywnego odbioru Waszej firmy.

Skład zespołu na targi zoologiczne

Skład i wielkość zespołu w dużej mierze zależy od powierzchni stoiska. Natomiast na każdym stoisku powinny znaleźć się osoby decyzyjne oraz handlowcy, którzy:

Ważna jest również osoba odpowiedzialna za planowanie oraz organizację pracy personelu, a także za nadzorowanie przebiegu wystąpienia targowego. Zadbajcie także o osoby, które wyczerpująco odpowiedzą na pytania techniczne.

W przypadku dużych stoisk doskonale sprawdzi się recepcjonistka, która powita gości oraz pokieruje ich do właściwych osób. Jeśli w firmie są stażyści bądź praktykanci, zabierzcie ich na targi, by wykonywali zadania zlecone przez pracowników.

Wskazówka #4
Na Waszym stoisku powinny znaleźć się osoby decyzyjne oraz handlowcy.

Hostessy na targach

To, że obsługa stoiska targowego to kluczowa kwestia, nie ulega już wątpliwości. Zdarza się jednak, że firmy idą na łatwiznę i zatrudniają hostessy, by rozwiązać problem braku odpowiednich ludzi niskim kosztem. Wynajęcie osoby, która nie zna oferty firmy, wywołuje u odwiedzającego negatywne odczucia. Klient czuje, że nie jest ważny. To stawia firmę w złym świetle. Hostessy za to doskonale sprawdzą się przy roznoszeniu ulotek.

Jeśli zdecydujecie się na pomoc hostess, spotkajcie się z nimi wcześniej, bo w końcu będą wizytówką Waszej firmy. Przygotujcie im materiały o Waszej ofercie, by miały czas się z nimi zapoznać. I dokładnie ustalcie, czym mają się zajmować.

Wskazówka #5
Mądrze wybierajcie hostessy.

Ubiór na targach branży zoologicznej

Ubiór personelu na stoisku niewątpliwie jest jednym z elementów, który buduje ogólne wrażenie u odwiedzającego. Niektóre części stroju powinny być związane z kolorystyką czy elementami identyfikacji wizualnej firmy, na przykład krawat lub apaszka. Ciekawym i jednocześnie prostym rozwiązaniem są koszulki firmowe. Odwiedzający powinien łatwo rozpoznać, kto obsługuje stoisko, a kto jest kolejnym gościem. Trzeba pamiętać, że 85% konsumentów w pierwszej kolejności kojarzy markę z kolorami.

Wskazówka #6
Klient musi w łatwy sposób rozpoznać obsługę stoiska.