Lokalizacja stoiska wpływa na efektywność i skuteczność udziału w targach. Dlatego wybór miejsca powinien być jednym z ważniejszych zagadnień przy planowaniu udziału w targach zoologicznych. Im wcześniej się zgłosisz, tym masz większą szansę na dobrą lokalizację. A także na uwzględnienie Twoich preferencji przez organizatora.
Najlepsze lokalizacje stoisk targowych
Przy rozważaniu kwestii ulokowania stoiska weź pod uwagę, w której hali, w jakim miejscu i z kim będzie ono sąsiadować. Ma to duży wpływ na liczbę osób odwiedzających. Optymalną lokalizacją jest stoisko w sąsiedztwie liderów rynku, a także największych konkurentów.
Zalety
- Zwiedzający odniesie wrażenie, że Twoja firma zalicza się do elitarnego grona i nie boi się konkurencji.
- Sąsiedztwo firm o podobnym asortymencie przyciągnie tych samych klientów.
Wady
- Rozmowy z potencjalnym kontrahentem w sąsiedztwie konkurencji nie zawsze będą komfortowym rozwiązaniem.
- Klienci też mogą poczuć się zakłopotani, odwiedzając jednocześnie ekspozycję konkurencji.
Najbardziej atrakcyjnym miejscem są powierzchnie w głównych ciągach komunikacyjnych oraz na ich zbiegu. Stoiska usytuowane na wprost głównych wejść według wystawców są najbardziej prestiżowe i świadczą o znaczącej pozycji na rynku. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch opcji, jednak na to mogą pozwolić sobie tylko liderzy branży, którzy zamówili duże powierzchnie. Stoiska znajdujące się przy ścianach hali, daleko od głównych wejść mogą cieszyć się mniejszym zainteresowaniem odwiedzających niż te umieszczone na środku.
Wskazówka #1
Wybierz miejsce w głównym ciągu komunikacyjnym.
Jakich lokalizacji stoisk unikać?
Na lokalizację ekspozycji ma wpływ również infrastruktura hali. Należy unikać miejsc:
- schowanych w rogach,
- na piętrach hal,
- w pobliżu węzłów sanitarnych i technicznych.
Wybierając lokalizację stoiska, weź również pod uwagę takie kwestie jak odległość od restauracji, toalet czy sal konferencyjnych.
Wskazówka #2
Zarezerwuj stoisko targowe jak najszybciej.
Jaki są typy stoisk?
- Szeregowe jest otwarte tylko z jednej strony na ciąg komunikacyjny. Możliwości aranżacji takiego stoiska targowego są ograniczona. Taki układ zapewnia jednak dyskrecję ekspozycji i rozmów.
- Frontowe jest otwarte z trzech stron na klienta. Taki układ odznacza się przede wszystkim otwarciem konstrukcji i łatwym dostępem do ekspozycji. A także stwarza bardzo dobre warunki do aranżacji stoiska targowego.
- Narożne ma dwa boki otwarte. W porównaniu z szeregowym daje większe możliwości aranżacyjne oraz z większą siłą przyciąga klientów. Jest to najczęściej wybierany układ przez wystawców.
- Wyspowe umożliwia odwiedzającym dotarcie do stoiska z każdego kierunku i wszystkich ciągów komunikacyjnych. To rozwiązanie bardzo pożądane ze względu na dużo większe możliwości ekspozycyjne, a także nieograniczony dostęp dla gości targowych.
Wskazówka #3
Bądź otwarty na klienta.
Co zrobić, gdy najlepsze stoiska są zajęte?
W przypadku, gdy pozostało niewiele wolnych stoisk, a żadne zmiany lokalizacyjne nie są możliwe, rozwiązaniem jest profesjonalna zabudowa. Stanie się ona magnesem przyciągającym na stoisko. A największym atutem będzie personel, który zna zasady etykiety w biznesie.
Dobra rada: nie odkładaj rezerwacji na ostatnią chwilę. Najlepsze miejsca sprzedają się w pierwszej kolejności. Jeśli masz wątpliwości, które stoisko wybrać, zadzwoń do organizatora, na pewno pomoże Ci wybrać najlepsze dostępne miejsce.