Przy rozważaniu kwestii ulokowania stoiska weź pod uwagę, w której hali, w jakim miejscu i z kim będzie ono sąsiadować. Ma to duży wpływ na liczbę osób odwiedzających. Optymalną lokalizacją jest stoisko w sąsiedztwie liderów rynku, a także największych konkurentów.
Najbardziej atrakcyjnym miejscem są powierzchnie w głównych ciągach komunikacyjnych oraz na ich zbiegu. Stoiska usytuowane na wprost głównych wejść według wystawców są najbardziej prestiżowe i świadczą o znaczącej pozycji na rynku. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch opcji, jednak na to mogą pozwolić sobie tylko liderzy branży, którzy zamówili duże powierzchnie. Stoiska znajdujące się przy ścianach hali, daleko od głównych wejść mogą cieszyć się mniejszym zainteresowaniem odwiedzających niż te umieszczone na środku.
Na lokalizację ekspozycji ma wpływ również infrastruktura hali. Należy unikać miejsc:
Wybierając lokalizację stoiska, weź również pod uwagę takie kwestie jak odległość od restauracji, toalet czy sal konferencyjnych.
W przypadku, gdy pozostało niewiele wolnych stoisk, a żadne zmiany lokalizacyjne nie są możliwe, rozwiązaniem jest profesjonalna zabudowa. Stanie się ona magnesem przyciągającym na stoisko. A największym atutem będzie personel, który zna zasady etykiety w biznesie.
Dobra rada: nie odkładaj rezerwacji na ostatnią chwilę. Najlepsze miejsca sprzedają się w pierwszej kolejności. Jeśli masz wątpliwości, które stoisko wybrać, zadzwoń do organizatora, na pewno pomoże Ci wybrać najlepsze dostępne miejsce.